Effective communication is an important aspect of providing quality healthcare. Radiology staff may be called upon to communicate results, even when it is difficult. Simple, efficient communication models can be learned to reduce clinician distress and support patients and families through stressful times. These practical tips ensure essential communication elements are met, including assessing patient and family perspectives, clearly delivering medical information, responding with empathy, and collaborating around next steps. Models such as “Ask-Tell-Ask,” “SPIKES,” and “NURSE” can be used to disclose results, communicate serious news, and respond to emotion. Lastly, clinicians can also utilize “I wish… I worry… I wonder” statements to align with a patient’s hopes and acknowledge a family’s concerns, ultimately allowing healthcare professionals to support and guide families through challenging situations.
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Frauen, die zum Zeitpunkt der Brustkrebsdiagnose eine hohe mammografische Brustdichte aufweisen, haben ein erhöhtes Risiko für ein baldiges Rezidiv, legen neue Daten nahe.
Sie sei „ethisch geboten“, meint Gesundheitsminister Karl Lauterbach: mehr Transparenz über die Qualität von Klinikbehandlungen. Um sie abzubilden, lässt er gegen den Widerstand vieler Länder einen virtuellen Klinik-Atlas freischalten.
Gesundheitsminister Lauterbach hat die vom Bundeskabinett beschlossene Klinikreform verteidigt. Kritik an den Plänen kommt vom Marburger Bund. Und in den Ländern wird über den Gang zum Vermittlungsausschuss spekuliert.
In einer Leseranfrage in der Zeitschrift Journal of the American Academy of Dermatology möchte ein anonymer Dermatologe bzw. eine anonyme Dermatologin wissen, ob er oder sie einen Patienten behandeln muss, der eine rassistische Tätowierung trägt.
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